Befektetési megállapodást kötött a DataMe Kft és a Virgo Ventures Technológiai Inkubátor.

A DataMe Kft az együttműködésnek köszönhetően sikeresen vett részt a GINOP-2.1.5-15-2017-VV-0006 azonosító számú, “Innovációs ökoszisztéma építése (startup és spinoff)” tárgyú pályázaton, melynek keretében vissza nem térítendő európai uniós támogatáshoz jutott.

A DataMe Kft-nek így lehetősége nyílik, hogy innovatív megoldásokkal fejlessze DMP és PDMP szolgáltatásait, ezzel meghatározó szereplővé váljon a hazai adatpiacon, tovább erősítve az adatvezérelt marketingszektor fejlődését.

A társaság stratégiai célja a DataMe adatbázis és hozzá kapcsolódó szolgáltatások létrehozása és fejlesztése, melynek révén az online hirdetési piac résztvevői a magyar internetezők anonim adatait tartalmazó adatbázis felhasználásával tudják a hirdetéshez kapcsolódó tevékenységüket optimalizálni. A projekt időszaka alatt az adserverrel történő adatvezérelt hirdetéskiszolgálás integrálása a programmatic ökoszisztémába, illetve a rendszer nyújtotta szolgáltatások ismertségének növelése is szerepel a célok között. A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.

Az online hirdetések optimalizálásánál számos szempontot lehet érvényesíteni annak érdekében, hogy az olvasó elé olyan hirdetés kerüljön, ami nagy valószínűség szerint érdekelheti, s ezáltal a reklámok kevésbé zavarók, ugyanakkor jóval hatékonyabbak legyenek.
A fentiekhez nyújt hatékony támogatást az DataMe adatbázisa, ahol a hasonló viselkedésű felhasználókból halmazokat (felhasználói szegmenseket) lehet képezni, s ezeknek az azonos érdeklődésű, hasonló viselkedésű csoportoknak célzottan nekik való hirdetéseket lehet nyújtani.

A DataMe Kft azon túl, hogy az első hazai DMP-t (Data Management Platformot) üzemeltető cég, egyéb szolgáltatásokat is nyújt. Ilyen a Private DMP, ahol a szerződött partnerek tudatos adatfelhasználását támogatja azzal, hogy saját adatbázist épít a számukra, mely adatbázishoz csak a partner által meghatározott szereplők férhetnek hozzá. A tanácsadói szolgáltatás pedig abban segít, hogy tudatos adatstratégia kialakítására nyíljon lehetőség, az adatforrások lokalizálásával, a bennük rejlő üzleti lehetőségek feltérképezésével és a technológiai lehetőségek meghatározásával.

A DataMe Kft jelenleg több mint száznegyven szerződött weboldal adatait használhatja fel, s adatbázisa immár közel 9 millió egyedi azonosítót tartalmaz. Az azonosítókat különböző publikus (demográfiai és viselkedési), illetve egyedi megrendelés alapján elkészített szegmensekbe (több mint 60 szegmens) sorolva értékesíti.
Az összes Magyarországon tevékenykedő nagyobb digitális ügynökség ismeri a DataMe Kft-t, s többen használják is az adatait. Így rendszeres ügyfelei között szerepel az ügynökségek közül a GroupM csoport, illetve az OMG csoport, a nagy hirdetők közül pedig például a Vodafone és a UPC is.

A DataMe Kf.t 2016 októberében alakult az Adverticum Zrt. leányvállalataként, az első hazai adatmenedzsment platform fejlesztőjeként és üzemeltetőjeként. 2018 január óta van jelen a piacon és kínál szegmentált anonim internetezői adatokat a programmatic hirdetési piac szereplőinek. 2019 év eleje óta biztosít Private DMP szolgáltatást is, ahol alvállalkozóként támogatja az adatvezérelt hirdetési piacon megjelenni kívánó szereplőket.

INTERAKTÍV
adatmenedzsment megoldások.

RÉSZLETEK